Screen pop-up
Översikt
S.k. screen pop-up kan med fördel användas för att underlätta en handläggares arbete om du hanterar kunder i telefonkö, chatt eller vid utgående telefoni via telemarketing (ringlistor). Grundtanken är att med automatik ta fram relevant information till handläggaren i samband med en kundkontakt. Detta kan ske genom att visa ärende/kund i ärendehantering/CRM system eller även i annat (externt) system som handläggaren kan nå via sin webbläsare.
Förberedelser
Screen pop-up kan användas om någon av delarna telefonkö, chatt eller telemarketing är aktiverat.
Inställningar
Ni kan ställa in hantering av screen pop-up under konfigurering av ärendehantering eller CRM förutsatt att ni har någon av delarna telefonkö, chatt eller telemarketing aktiverat.
Man kan även ställa in screen pop-up i handläggarens klient Detta görs på fliken "Screen pop-up" under Alternativ (via menyn upep til vänster). Man kan här stänga av pop-up eller lägga in en annan pop-up hantering som gäller för just den enskilda klienten.
- AID - Kundens telefonnummer (A-nummer)
- BID - Nummer kunden har ringt till (B-nummer)
- GARPNUM - Unikt samtals-ID
- QID - ID på kö som samtalet kommer ifrån
- LANG - Språkkod för samtalet
- CUSTID - Inknappat nummer från kund
- PRIO - Prioritet på samtal
- RINGNO - Ringlista för utgående samtal (ej vid inkommande samtal)
Dynamiskt värde anges inom 'måsvingar' '{}'.
Exempel: http://mittforetag.se/kundbild.php?contactno={CUSTID}&nummer={AID}
Teknik
När handläggaren blir utvald att hantera en kundkontakt så öppnas en ny flik i webbläsaren med en URL (adressrad) enligt inställningarna.
Övrigt
Ingen speciell avgift finns för screen pop-up.