Telemarketing (TM) - Ringlistor
Instruktionsfilm
Översikt
Med denna tjänst kan du lägga upp ringlistor baserat på era kontakter i kundregistret (CRM). Ärendehantering och CRM måste vara aktivt för att kunna använda denna tjänst. En ringlista innehåller ett antal kontakter som ni vill kontakta. Inloggade handläggare bearbetar listan och ringer utgående samtal. Resultat av varje kontakt loggas.
Hantering
För att börja med en ringlista gör ni följande steg
- Ladda in eller registrera kontakter i CRM. Vid behov, se till att "tagga" dessa med nyckelord för en kampanj (t.ex. "ladd-januari").
- Skapa en ny ringlista. Sätt ett namn och ev. mall för ärendehantering. En mall kan t.ex. innehålla en instruktion för handläggaren om vad som skall ske i kontakten (Se ärendemallar under Ärenden).
- Ladda in kontakter till ringlistan. Välj att importera kontakter t.ex. med ett nyckelord "ladd-januari", eller av en viss kontakttyp ("prospekts"), från ett visst företag etc.
- Tryck på "Aktivera " ringlistan (fliken Allmänt) för att börja jobba med listan.
- Handläggaren följer länken Bearbeta på sidan för ringlistor för att jobba med listan, och kan ringa via telefon eller vanlig telefon. Handläggaren rapporterar utfallet av samtalet på webben som sedan ligger till grund för statistik och uppföljning.