Ärendehantering PRO
Översikt
Ärendehantering PRO är ett mer professionellt gränssnitt för ärendehanteringen. Framförallt innehåller det vassare
verktyg att hantera stora mängder e-post och då kunna automatisera hela processen från inkommet meddelande till avslutat
ärenden. Det finns 2 helt nya vyer för att hantera ärendena mer i realtid
Dessutom finns funktioner för att att t.ex. skräddarsy sin snabbmeny, hantera svarsställen och mera flexibilitet.
- Huvudinkorg är alla nya ärenden hamnar. Härifrån kan en dispatcher masseditera och göra urval för att sortera eller snabbstänga ärenden
- Personlig inkorg där varje handläggare kan jobba med sina ärenden i realtid
Dessutom finns funktioner för att att t.ex. skräddarsy sin snabbmeny, hantera svarsställen och mera flexibilitet.
Skräddarsydd snabbmeny
Gör så här för att skapa egen snabbmeny:
- Admin snabblänkar, menyrader - I kontrollpanelen/Ärendehantering finns en länk till Admin egen meny. Gå in där och lägg till alla länkar ni kan tänkas behöva.
- Skapa initial snabbmeny - Klicka på "Uppdatera initial snabbmeny" och konfigurera defaultmenyn.
- Välj din snabbmeny - Varje användare kan sedan välja vilken snabbmeny den vill ha, anpassad eller standard. Det gör man under "Ärenden/CRM" > "Övrigt" > "Min snabbmeny".
- Anpassa egen - Väljer man anpassad kan varje handläggare sedan skräddarsy menyn, t.ex ta bort länkar man inte behöver.
Inställningar
Fliken Avancerat
- Tilldela handläggare - Aktivera för att tvinga att ärendet skall tilldelas en handläggare. Ärendet kan då alltså inte ha status NYTT (gäller dock inte när ärenden skapas automatiskt vid inkommande e-post).
- Auto-tilldela - Om detta är aktiverat och handläggaren öppnar ett ärende sätts status till "Öppet" och ärendet tilldelas handläggaren automatiskt.
- Sätt PRO-vy till default - Anges om man vill visa ärenden i PRO-vyn som default
- Tillåt borttag av ärende - Handläggaren kan radera ett ärende helt från systemet (normalt räcker det men att stänga ärendet).
- Tillåt ändring av Källa - Handläggare kan själv ange källa till ärendet.
- Länk för nytt ärende på bef. ärende - Om man vill ha länk för att registrera ytterligare ärende för aktuell kontakt.
- Avancerad filterhantering - Aktiverar funktioner för mer avancerad filtrering av inkommand eärende för att sätta prioritet, mall etc. Se separat hjälp-sida för detta.
- Anpassa snabbmeny - Om man vill kunna bygga sin egen snabbmeny.
- Snabbmeny och vanlig meny - Om man vill kunna kombinera standardmenyn och vanliga defaultmenyn.
- Egen css-fil - När man vill ha sin egen design på sidan som visas för "utomstående" kontakt.
- Iframe för kontaktuppgifter - Om man använder ett externt/eget CRM för kontaktuppgifter.
- Egen text - Ange komplett meddelande att skicka till kund som registrerar nytt ärende via e-post eller webbformulär. Används endast om automatisk bekräftelse har valts. Om ingen text anges skickas standardtext från systemet. Variabler kan användas och anges inom måsvingar. (t.ex. {TICKNO})
Giltiga parametrar är:
TICKNO Tilldelat ärendenummer
NAME Namn på kund (om vi vet detta)
URL Länk till ärendet